Να 'τανε το '21!
Αρχίσαμε από την αρχή της εβδομάδας το στολισμό της τάξης μας με ελληνικές σημαίες. Τα παιδιά άρχισαν να ρωτούν γιατί τις κρεμάσαμε, αλλά κάποια παιδιά ήξεραν ήδη από πέρυσι και απάντησαν αυτά για λογαριασμό μας...!
Τοποθετήσαμε αρχικά έναν πίνακα ζωγραφικής του Alexandre Marie Colin "Το Ελληνόπουλο" στην παρεούλα μας. Τους ζητήσαμε απλά να μας που τι βλέπουν και εμείς καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.
Έπειτα φτιάξαμε μια ιστοριογραμμή για να μπορέσουν τα παιδιά να συνδέσουν το τώρα και το πριν. Τοποθετήσαμε κάποιες χρονολογίες, όπως π.χ. 1400, 1500, έως το 2000. Δώσαμε στα παιδιά τέσσερις ημερομηνίες για να τις τοποθετήσουνε στο σωστό σημείο της ιστοριογραμμής.
Έπειτα περάσαμε στην εξιστόρηση των γεγονότων από την εποχή του Βυζαντίου έως το 1830, που μια νέα χώρα άρχισε να γεννιέται ξανά, η Ελλάδα.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν την Ελληνική Επανάσταση όπως αυτά την κατάλαβαν.
Κάναμε και μία κατασκευή για να στολίσουμε την τάξη μας.
Διαβάσαμε "τα ελληνάκια" της Ευγενίας Φακίνου και ζωγραφίσαμε ότι μας εντυπωσίασε από τα παραμύθι.
Μετά ασχοληθήκαμε με το κέντημα, αφού οι εικόνες του βιβλίου μας παραπέμπουν εκεί. Δείξαμε στα παιδιά παραδοσιακές κρητικές ποδιές και στη συνέχεια τους δώσαμε δύο σχέδια για να ζωγραφίσουν σταυροβελονιές. Τα καταφέραν περίφημα!
Ζωγραφίσαμε κι εμείς έναν μεγάλο πίνακα με την έξοδο του Μεσολογγίου.
Έπειτα ακούσαμε το "'Ακρα του τάφου σιωπή" από το Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού.
Εικονογραφήσαμε τους στίχους όπως εμείς τους καταλάβαμε.
Τοποθετήσαμε αρχικά έναν πίνακα ζωγραφικής του Alexandre Marie Colin "Το Ελληνόπουλο" στην παρεούλα μας. Τους ζητήσαμε απλά να μας που τι βλέπουν και εμείς καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.
Έπειτα φτιάξαμε μια ιστοριογραμμή για να μπορέσουν τα παιδιά να συνδέσουν το τώρα και το πριν. Τοποθετήσαμε κάποιες χρονολογίες, όπως π.χ. 1400, 1500, έως το 2000. Δώσαμε στα παιδιά τέσσερις ημερομηνίες για να τις τοποθετήσουνε στο σωστό σημείο της ιστοριογραμμής.
Έπειτα περάσαμε στην εξιστόρηση των γεγονότων από την εποχή του Βυζαντίου έως το 1830, που μια νέα χώρα άρχισε να γεννιέται ξανά, η Ελλάδα.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν την Ελληνική Επανάσταση όπως αυτά την κατάλαβαν.
Κάναμε και μία κατασκευή για να στολίσουμε την τάξη μας.
Διαβάσαμε "τα ελληνάκια" της Ευγενίας Φακίνου και ζωγραφίσαμε ότι μας εντυπωσίασε από τα παραμύθι.
Μετά ασχοληθήκαμε με το κέντημα, αφού οι εικόνες του βιβλίου μας παραπέμπουν εκεί. Δείξαμε στα παιδιά παραδοσιακές κρητικές ποδιές και στη συνέχεια τους δώσαμε δύο σχέδια για να ζωγραφίσουν σταυροβελονιές. Τα καταφέραν περίφημα!
Μάθαμε και 2 τραγούδια "να 'τανε το '21" και το Θούριο του Ρήγα
Στη συνέχεια περάσαμε στο κρυφό σχολειό μέσα από τον πίνακα του Ν. Γύζη. Θέσαμε ερωτήσεις στα παιδιά για τα σχολεία της εποχής και φτιάξαμε μία ομαδική εργασία. Ζωγραφίσαμε το ποίημα του Ι. Πολέμη "Το κρυφό σχολειό"
Μετά περάσαμε στους ήρωες της Επανάστασης, μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό. Μιλήσαμε για τη δράση και τη ζωή τους. Τα παιδιά περιέγραψαν τα πρόσωπα και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους. Μάλιστα διάλεξαν και ποιον ήρωα προτιμούν. Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς, όπου τα παιδιά αντιστοίχισαν τους αγωνιστές με τα ονόματά τους.
Έπειτα περάσαμε στην ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου. Δείξαμε στα παιδιά, χρησιμοποιώντας ξύλινα τουβλάκια πως ήταν το Μεσολόγγι και εξιστορήσαμε τα γεγονότα.
Είδαμε και το ντοκιμαντέρ του Σκαϊ "1821"Ζωγραφίσαμε κι εμείς έναν μεγάλο πίνακα με την έξοδο του Μεσολογγίου.
Έπειτα ακούσαμε το "'Ακρα του τάφου σιωπή" από το Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού.
Πολυ ωραια δουλεια
ΑπάντησηΔιαγραφή