Πασχαλίτσα, πασχαλίτσα, βγάλε τα φτερά σου και πέταξε...

Κλείνοντας τη βδομάδα ασχοληθήκαμε με την πασχαλίτσα, αποφασίσαμε να καταγράψουμε όλα όσα ξέρουμε ή έχουμε ακούσει γι' αυτή.


Μάθαμε τον κύκλο της ζωής της και βάλαμε στη σωστή χρονική σειρά από τα αυγά στη κάμπια, από τη κάμπια στη χρυσαλίδα και από τη χρυσαλίδα στην πασχαλίτσα.
 
 


 
 Συνεχίσαμε με γλωσσικά παιχνίδια. Συγκεκριμένα παίξαμε το παιχνίδι "Η ΑΒ ΣΤΙΣ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΕΣ" που "δανειστήκαμε" από το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο. Τα παιδιά καλούνται να βάλουν τα αρχικά γράμματα πάνω στις εικόνες που έχουν οι πασχαλίτσες στο σώμα τους.


Μετά κόψαμε και κολλήσαμε πάνω σ' ένα φύλλο μία πασχαλίτσα.
Αργότερα ασχοληθήκαμε με τον προσανατολισμό στο χώρο. Σχεδιάσαμε σε χαρτί του μέτρου 1 μεγάλο τετράγωνο, το οποίο το διαιρέσαμε σε 16 μικρότερα. Δείξαμε στα παιδιά σε μικρές καρτέλες το ίδιο σχέδιο, όμως πάνω υπήρχε ένα βέλος, μία πασχαλίτσα και μερικά τετράγωνα σε γκρι χρώμα. Αρχικά δώσαμε στα παιδιά μία πασχαλίτσα, ζητήσαμε από τα παιδιά να βρουν ποιο είναι το τετράγωνο που δείχνει το βέλος και τους εξηγήσαμε ότι εκεί θα είναι η αφετηρία. Η πασχαλίτσα θέλει να φτάσει στον τερματισμό. Τερματισμός ορίστηκε το τετράγωνο που βρίσκεται η πασχαλίτσα στο σχέδιο που τους δόθηκε. Τα παιδιά έπρεπε δηλαδή να ακολουθήσουν τη διαδρομή, όπως αυτή ορίστηκε από το σχέδιο.
Αργότερα αλλάξαμε τον τρόπο παιχνιδιού. Ζητήσαμε να τοποθετήσουν αυτά την πασχαλίτσα στο σωστό σημείο σύμφωνα με το σχέδιο και μετά να πάνε σ' αυτή, ξεκινώντας από το σωστό τετράγωνο κοιτάζοντας το βέλος του σχεδίου.
 


 
  Συνεχίσαμε κάνοντας μία άλλη παραλλαγή του παιχνιδιού. Δώσαμε ένα σχέδιο σε ένα παιδί, το οποίο έδινε εντολή σ΄ ένα άλλο παιδί για το πως θα κινηθεί μέσα στο χώρο. Χρησιμοποιήσαν έννοιες όπως πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά.
Μετά δώσαμε στα παιδιά τέσσερις πασχαλίτσες και μια μικρογραφία πάλι του τετραγώνου που είχαμε πάνω στο χαρτί του μέτρου. Στο σχέδιο αυτό υπήρχαν τοποθετημένες 4 πασχαλίτσες σε συγκεκριμένα τετράγωνα. Τα παιδιά κλήθηκαν να τοποθετήσουν τις πασχαλίτσες στο σωστό τετράγωνο συμβουλευόμενοι το σχέδιο. Το ίδιο έκαναν αργότερα και σε εργασία.


Φυσικά ξεκουραστήκαμε παίζοντας τρίλιζα, την οποία τη λατρέψαμε και την παίξαμε και την επόμενη μέρα.

Προχωρήσαμε στην ανάγνωση του παραμυθιού του Ευγένιου Τριβιζά "Η πασχαλίτσα με τη μία κουκκιδίτσα". Είχαμε τοποθετήσει μπροστά μας μία πασχαλίτσα χωρίς βούλες. Κάθε φορά που στο παραμύθι αναφερόταν σε μια πασχαλίτσα που είχε κάποιες βούλες, τα παιδιά τοποθετούσαν τις σωστές βούλες, τη στιγμή που εμείς διαβάζαμε το κείμενο: "η πασχαλίτσα που είχε μία και άλλη μία, κι άλλη μία κουκκιδίτσα". Έπειτα τις μετρούσαμε όλες μαζί για να δούμε πόσες βούλες είχε η πασχαλίτσα που συνάντησε η πασχαλίτσα με τη μία, μόνο μία κουκκιδίτσα.
 
Έπειτα γνωρίσαμε τη μάγισσα Προσθετόλ, που της αρέσει να ενώνει τα πράγματα και να χρησιμοποιεί τη λέξη. Σύμβολό της είναι το +. Την ιδέα την πήραμε από εδώ.
Η μάγισσα Προσθετόλ χρειαζόταν τη βοήθειά μας. Ήθελε να τοποθετήσουμε σωστά τις βούλες της πασχαλίτσας, σύμφωνα με την καρτέλα κάθε φορά και να υπολογίσουμε το άθροισμα.


Κάναμε και το σχετικό φύλλο εργασίας.

Μετά ασχοληθήκαμε με τα σχήματα. Κάθε πασχαλίτσα είχε ένα σχήμα και  κάθε φύλλο το ίδιο. Ζητήσαμε από τα παιδιά να αντιστοιχίσουν τις πασχαλίτσες με το σωστό φύλλο. Έπειτα ζητήσαμε από τα παιδιά να βρουν την άλλη μισή πασχαλίτσα. Κάναμε έτσι μία επανάληψη στα σχήματα που ξέρουμε.
 







Κλείσαμε με το αίνιγμα της πασχαλίτσας.



 






Σχόλια

  1. καλησπερα σας! τελειες οι δρασεις σας! θα μπορουσατε σας παρακαλω πολυ να μου στειλετε στο εμαιλ μου (antonia_aivalaki92@outlook.com.gr) την καρτέλα που χρησιμοποιήσατε για το επιδαπέδιο παιχνιδι που έχει σα στοχο τον προσανατολισμό στο χωρο και απεικονίζει το βελος, την πασχαλίτσα και τα γκρι τετραγωνάκια ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαθαίνουμε τους κανόνες της τάξης με τη βοήθεια της Μόνα

ΚΑΝΟΝΕΣ Νο2